NOSALTRES
titulo1_subtitulo_16_2

La història de l'Empresa Gudayol es remunta a l'any 1928, quan en Francesc Gudayol i Comas juntament amb en Climent Valentí, l'un com a mecànic i l'altre com a electricista, decideixen muntar el seu propi negoci.

El primer Taller es va construir al Carrer de la Isla, situat al barri de La Rodona de Santa Eugènia de Ter.

Francesc Gudayol i Climent Valentí treballant al Taller del Carrer de la Isla, a Girona al 1929

Aquests dos socis van treballar junts fins a l'any 1933. A partir de llavors el Taller es va traslladar a la Carretera de Salt, situada al mateix municipi de Santa Eugènia de Ter (ara annexionat a Girona). Abans de la Guerra Civil van passar a treballar al Carrer Orient.

Aquell temps hi havia pocs cotxes, de les marques Ford, Citroën, Studebaker, HispanoSuiza i Chevrolet. Més endavant van venir els Fiat i d'altres. Cal remarcar que durant la Guerra el Taller servia per al Comitè de Santa Eugènia i no va haver-hi activitat comercial. Durant una part del conflicte en Francesc Gudayol va treballar forçat a l'antic Garatge Callicó, que estava ubicat al característic edifici rodó de l’avinguda Jaume I on posteriorment hi havia hagut la seu del Banc d’Espanya. No va haver d'anar al front a la Guerra Civil.

Interior del Taller del Carrer de la Isla, l'any 1929

Acabada la Guerra va tornar l'activitat al Taller del Carrer Orient. Paral·lelament el seu antic soci, en Climent Valentí, va establir-se a Girona.

Durant la post-guerra va haver-hi molta feina. Gairebé no hi havia cotxes nous i per als pocs vells que circulaven no es trobaven recanvis, calia fer-los tots a mà, artesanalment o aprofitant-ne d'altres de cotxes més vells.

Poc a poc es va anar restablint la normalitat i el volum de cotxes va augmentar. El negoci familiar estava arrencant amb empenta, sempre amb l'ajut de la seva esposa, la Joaquima Carles i Riera.

Veient com el local quedava petit, l'any 1946 en Francesc Gudayol va comprar un terreny al carrer Major, ara anomenat Carretera Santa Eugènia, i aquell mateix any es va començar a construir el nou Taller encara existent (amb l’esforç del matrimoni i també amb l'ajut dels seus dos fills, en Baldomer i l'Enric). El Taller es va inaugurar el febrer de l'any 1950 amb la incorporació del seu fill Baldomer, que fins aleshores no treballava a l'empresa, per ajudar a la seva mare en les feines d'administració i comptabilitat. Al cap d'uns anys es va ampliar el local amb l'edifici actual, al carrer Mare de Déu de la Salut 34, on ara hi ha el Taller de planxa i pintura al barri de Santa Eugènia de Girona.

L'any 1970 l'empresa s'expansiona a Salt, es construeix el Taller a l'accés de l’autopista. Posteriorment, l’any 1986, Opel Espanya concedeix la “Agència Oficial d’Opel” per a Salt. Engrescats per aquesta concessió es munta l’exposició de cotxes nous al carrer Major de la Vila, al número 156, davant de l'Ajuntament. Comença la relació de Gudayol i Opel, que es consolida l'any 1988 amb l’obertura del Taller dedicat exclusivament a aquesta marca, al carrer Mercè Rodoreda número 13 de Salt

L'any 1995 es produeixen canvis a l'Empresa, hi ha un relleu generacional i es reparteixen els Tallers entre les dues famílies. El taller de l'autopista queda a càrrec de l'Enric Gudayol i els seus dos fills. En Baldomer Gudayol i el seu fill Miquel es queden l'Agència d’Opel a Salt, amb l'Exposició al carrer Major i el Taller al carrer Mercè Rodoreda i el Taller de planxa, pintura i serveis multi-marca al carrer Mare de Déu de la Salut 34 de Girona. L’any 2007 s’inaugura la nova exposició de vehicles Opel al número 20 del mateix carrer Mercè Rodoreda de Salt.

Fins avui, quan els Tallers Gudayol celebren aviat els seus 90 anys.

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per optimitzar la teva navegació, adaptar-se a les teves preferències i realitzar tasques analítiques. Al continuar navegant acceptes la nostra política de cookies. Més informació

Entesos