Entrades recents

Revisió dels 5 punts bàsics dels pneumàtics

Els pneumàtics continuen sent els grans oblidats per la majoria de conductors abans d'emprendre un viatgeAmb l'arribada de l'estiu, que coincideix am...

Prova Tesla Model 3

Avui hem anat a provar el Tesla Model 3, elcotxe de prova era el Model 3 Performance Dual motor, aquest ...

Revisió dels 5 punts bàsics dels pneumàtics

Publicat: 15-07-2020

Els pneumàtics continuen sent els grans oblidats per la majoria de conductors abans d'emprendre un viatge

Amb l'arribada de l'estiu, que coincideix amb l'inici de les vacances de molts de nosaltres i, amb això, s'espera que es produeixin milions de desplaçaments de curt recorregut dins del territoril durant els mesos de juliol i agost, fins i tot malgrat la crisi sanitària provocada per la COVID-19, Gudayol Auto-Taller, S.A., recorda la importància de revisar els pneumàtics abans emprendre un viatge.

Per a això, recomana seguir aquestes senzilles comprovacions per detectar de manera precoç possibles fallades en els nostres pneumàtics, i així evitar indesitjables contratemps a la carretera, com són:

1. Comprovar la pressió dels pneumàtics. Després de diverses setmanes o mesos de confinament on els vehicles han estat immobilitzats i les altes temperatures pròpies d'aquesta època de l'any, els pneumàtics poden haver perdut pressió. En aquest sentit, una pressió insuficient o excessiva, pot derivar en un desgast i envelliment prematur dels pneumàtics, a més d'una manca de control de el vehicle i un augment considerable de la frenada. Per això, com a norma general, és recomanable portar la pressió recomanada pel fabricant i fer-ho sempre quan els pneumàtics estiguin freds.

2. Vigilar la profunditat i desgast del dibuix. Cal vigilar que el dibuix del pneumàtic tingui una profunditat superior a 1,6 mm (límit legal establert), sent aconsellable el seu canvi quan la profunditat del dibuix sigui inferior a 3 mm. En aquest sentit, cal recordar que circular amb uns pneumàtics per sota de el límit legal, comporta una sanció de 200 €, i fins i tot la immobilització de el vehicle si es verifica que el desgast del pneumàtic és "greu".

3. Revisió visual per detectar talls, deformacions, objectes clavats o incrustats o altres signes de desgast. Una simple inspecció visual ens pot dir molt sobre l'estat dels nostres pneumàtics. Per això, si presenten qualsevol anomalia o irregularitat és convenient substituir els mateixos immediatament, ja que pot comprometre la nostra seguretat.

4. Equilibrat i Alineació. Si al circular amb el nostre vehicle aquest no manté una trajectòria estable (es va a la dreta o esquerra quan deixem anar el volant per uns segons) o bé es produeix una vibració del volant, l'alineació dels pneumàtics no és la correcta, sent aconsellable acudir al taller per a la seva revisió.

5. Revisar la pressió de la roda de recanvi, si el vehicle en disposa. Cal revisar l'estat i pressió de la roda de recanvi amb la mateixa periodicitat que la resta de pneumàtics de cotxe, encara que no s'utilitzi, ja que amb el pas el temps el més probable és que hagi perdut pressió.

Finalment, convé recordar que el pneumàtic és un dels elements de seguretat més important de el vehicle, sent l'únic nexe d'unió amb la carretera, i precisament circular amb pneumàtics en mal estat és un risc que pot comprometre la nostra seguretat, i és necessari realitzar una posada a punt de el vehicle en un taller professional abans de sortir de viatge.

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per optimitzar la teva navegació, adaptar-se a les teves preferències i realitzar tasques analítiques. Al continuar navegant acceptes la nostra política de cookies. Més informació

Entesos