Entrades recents

Quins components del teu cotxe fallen més a l'estiu?

Encara que l'estiu no començarà oficialment fins al proper 21 de juny, les altes temperatures ja afecten gran part del territori nacional, amb conse...

Revisió dels 5 punts bàsics dels pneumàtics

Els pneumàtics continuen sent els grans oblidats per la majoria de conductors abans d'emprendre un viatgeAmb l'arribada de l'estiu, que coincideix am...

Cada quant temps hem de canviar la corretja de distribució?

Publicat: 06-06-2017
Cada quant temps hem de canviar la corretja de distribució?

Hi ha un element del teu cotxe que és possible que mai hagis arribat a canviar, quan sols revendre el teu cotxe als 100.000 km segurament no li canviïs la corretja de distribució però aquest element és tan important que mai se'ns pot passar per alt.

La corretja de distribució s'encarrega de fer girar elements vitals del vehicle i si aquesta es trenca amb el cotxe en funcionament, l'avaria pot ser terriblement costosa perquè es farà malbé, de forma greu, el motor i altres elements. La corretja de distribució no només ha de ser revisada en els manteniments programats del vehicle sinó que ha de ser substituïda cada cert temps.

Cada quan hem de canviar la corretja?

Això depèn íntegrament del vehicle en qüestió, hi ha vehicles que no porten corretja sinó una cadena, normalment de gamma alta i només d'e determinades marques. Hi ha vehicles que necessiten que la corretja sigui canviada als 60.000 km i d'altres que ens permeten allargar la vida de la mateixa als 210.000 quilòmetres.

El millor per saber la freqüència amb què has de canviar és que t'acostis al nostre taller i segons tu vehicle t'indicarem cada quant canviar-la. El cicle ha de respectar uns quilòmetres però si és un cotxe nou dels que admet el canvi als 180.000 o 210.000 quilòmetres aquest ha de ser substituïda cada 8 anys i en el cas que el cicle sigui més petit, de 60.000 o de 110.000 quilòmetres, aquesta ha de ser substituïda per quilometratge o bé cada 5 anys. Al manual del teu cotxe està indicat.

Per què costa tant canviar la corretja?

La corretja en si i el kit de la mateixa no és molt car, almenys no tant com la substitució. El problema és que per a substituir aquesta corretja, els tensors i tot el necessari normalment cal manipular el motor o treure el frontal sencer del vehicle, alguna cosa cada vegada més habitual i més còmode per als mecànics. Això porta molt de temps i la mà d'obra, òbviament, cal pagar-la.

Ara bé, mai deixis de revisar-la i substituir-la quan sigui necessari o en cas contrari et pots quedar sense cotxe fàcilment. Aquesta corretja es quartera i es fa malbé amb el temps independentment de l'ús. La nostra recomanació és que mai et passis dels anys tal com et vam comentar però tampoc has de passar-te dels quilòmetres o un petit error en la mateixa et pot deixar sense cotxe. Si la corretja es trenca es poden doblegar les vàlvules, es poden fer malbé els pistons a la part superior, les bieles es poden doblegar i arbre de lleves pot partir. Si has comprat un cotxe i no estàs segur de si aquest té o no la distribució canviada el millor és que es la canviïs, un dany en la mateixa pot trencar el motor del cotxe per complet i fer que l'arranjament no et compensi.

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers per optimitzar la teva navegació, adaptar-se a les teves preferències i realitzar tasques analítiques. Al continuar navegant acceptes la nostra política de cookies. Més informació

Entesos